onsdag 25 juli 2012

Jag vill inte vara Betty!

Don och Megan Draper.
Jag kollade klart på hela säsong 5 av Mad Men idag men jag ska egentligen skriva om hårfärg. Om någon kallar Megan offrig lackar jag faktiskt ur, hon är coolast i hela serien. Enda coola i hela serien? Nu vill jag färga håret mörkbrunt ännu mer! Jag vet att jag verkar lättinfluerad nu men jag vill inte bli Betty! Jag har aldrig gillar den passivt aggressiva stackaren och i min hjärna, just nu, står blont hår för allt Betty Francis är! Jag gillar egentligen min hårfärg men den är inte jag nu! Jag är ju cool! Blont är ute nu, hör ni det!

Stackars olyckliga Betty Francis.


Såhär ser det ut i hårfärgningsgömman. Ni ser väl vad som ligger och väntar på sin time to shine längst ned... Natural darkest brown! Att kolla på min hårfärgningsdungeon är lite som att kolla in i min hjärna. Här ser du alla färger jag överväger eller tycker är fina utom svart som jag också tycker är fint, och för övrigt hade i många år, men som bara inte kommer hända igen.

L'oréal Excellence Creme i 8.1. Ljus askblond (ca 140:-) & Poly Palette i 200 Extra ljusblond (ca 49:-)
Nu blir de de här så länge. Gamla pålitliga Pollyn för att fixa utväxten, det är ju ändå en fördel att ha en jämn färg på håret vilket som. Den andra kommer jag sätta i om några dagar, det är en färg som gör det lite gråare i tonen, ibland ser det till och med ut som att håret blir ljusare av det fast det är bara en illusion för den bleker absolut inte. Jag kallar den Copenhagen (eftersom den hette det förut när den låg under Préferance-serien) och jag har spridit ordet om den i mången år nu och ingen jag har rekommenderat den till har ångrat sig! Fett bra på ljust hår som ser för orange/gult/onaturligt/whatever ut!

Sedan blir det Davines Alchemic Conditioner i Chocolate (ca 279:-) efteråt för att i alla fall få det lite brunare tills jag vågar vara cool och ba' färga håret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar