måndag 23 juli 2012

Rehabdag för Emsi


Idag är man ömklig *snyft*. Varit på sjukan och förminskat brösten. Skoja. Men jag har faktiskt varit där idag, inget särskilt allvarligt och inget "skönhetsrelaterat", så tänk inte mer på det nu.

Tyckte så synd om mig själv att jag kände att jag skulle unna mig en prenumeration - finns det något mysigare än en prenumeration liksom?? Tidningar som "dimper ned i brevlådan" när man minst anar det och behöver det som bäst!

Försökte googla fram någon sjysst beautyblaska men surprise, surprise - den enda renodlade skönhetstidning som existerar ÄR indeed Allure Magazine så det fick bli den. Cirka 290 kronor för en årsprenumeration är ju inte direkt ett rån och nu hoppas jag att det står mycket om massa roliga produkter, hudvård och treatments och inte bara "trendluggar", "kändisknep" och annat hittepå...


 Jag är SÅ anti kändisar. Vem bryr sig vad dessa trasiga själar med fjortonåringars självförtroenden och botoxfejs anser om skönhet, de vet ju i-n-g-e-n-t-i-n-g? Och ju rikare du är, desto mindre vet du antagligen (läs: antagligen) om skönhetsprodukter för då har du minsann aldrig tvingats att lista ut hur du får en F.O.B-concealer för 19:90:- att faktiskt dölja något eller blandat ihop en egen ansiktscreme på ett studiebidrag, vilket jag anser är själva grunden i livets hårda skönhetskola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar