måndag 4 februari 2013

DO apply around eyes, bitch!

Tjabba, tjabba alla nattsuddare! Är ni liksom JAG trött på att köpa miniburkar med "makeupglitter" för 100 kronor stycket...? Well, hear ye! Glitter som glitter säger detta Farstaglitter - varför köpa dyrt glitter när man kan köpa billigt glitter? Häromdagen svansade jag in på butiken MATERIAL (ja, den heter fan så) i hörnet Folkungagatan (som är döpt en Fol-kung, inte en Folk-kung, och uttalas faktiskt därefter)/Östgötagatan och tjackade fyra burkar med snajdigt glitter för totalt 76 kronor. Som ni kanske noterat så märker Make Up Store sina burkar med 'DO NOT APPLY AROUND EYES' på undersidan, man ba -LOL, vart fan trodde ni annars att jag tänkte ha det - strö det i urringningen eller?, så självklart går det lika bra med det här glittret. Det viktiga är att det är tillräckligt finkornigt, annars ser det ju lite pajj ut och är inte särskilt skönt heller för den delen. Jag är mycket intresserad av att se vad man kan göra med det svarta glittret!

Jajaja, jag vet att glittersäsongen är över men i och med att säsong 5 av RuPaul's Drag Race kört igång sin säsong så tänker jag unleash my inner dragqueen och keep on keep on med glittret ett tag till!

Speaking of tycker jag att alla borde kolla på denna fantastiska show, inte bara för att den är BÄST, utan för att man faktiskt kan plocka upp en del sneaky makeuptips som man sedan kan inkorporera i sin, om inte dagmake (eh, har folk ens smink på dagtid längre, so 80s haha...?), så i alla fall lajja med till partyfejset. Even Kim Kardashian is doing it! Ingen har dött av att shada lite, det är askul! Dock så ska man chilla tror jag, vore jobbigt om man went all BDD och satt och ritade dit ansiktsdrag innan man gick till ICA *chuckles* *försöker tänka på mina yngre läsare*. Men jag vet inte. Gör vad ni vill!

Something green, something lavender, something black and something white.




2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är glittersäsong precis när man känner för det :D

    SvaraRadera
  2. asså jag är lite skraj för hobbyglitter som smink, en make upartist sa en gång att det är något sorts glasfiber (?) i sånt glitter och därför ska man använda sminkglitter istället. Minns bara en bekant som fick glitterkorn i ögonen som högg in och hon fick rejäla ögonproblem... :(( va försikig!

    SvaraRadera