tisdag 3 juli 2012

Nytt på intensivvårdsavdelningen!



Hittade ett litet cellofanpaket med 2 ansiktmasker från ett relativt nytt favvomärke, Origins, för 200 spänn på Åhlénsan i Skanstull. En av mina absoluta favorithudvårdsprodukter, som jag använder dagligen, kommer därifrån men mer om den en annan gång! Men alltså, vadå "hittade", nu märks det att man inte skrivit ett tag, hatar när folk skriver att de "hittade" saker i butiker... Jag KÖPTE 2 masker i hopp om att de skulle vara värda arbetsinsatsen jag lade ned för att inbringa denna summa på undertecknades bankkonto!

Är egentligen inget fan av "djuprengörande" produkter, känns mest som de sätter hudbalansen ur spel men har varit fett lat på intensivvårdsavdelningen det senaste och det har jag sannerligen straffats för. Min forna porslinsdockshy är inte vad den en gång var så jag är villig att prova vad som helst för att få min alabasterhy åter! Det kan ju också vara en åldersgrej, kanske dags nu liksom, som ett handikapphjälpmedel, min dementa hud har väl glömt hur man rengör och återfuktar sig själv, den behöver åka rulltsol och sondmatas nu, buhu.

"RECENSIONEN" HELT UTAN SLUTSATS:
Tog en liten handduk och soakade i hett vatten, vred ur och lade på ansiktet för att öppna mina äckliga, små smutsporer. Torkade av och lade på masken som är som en transparent gel blandat med lermask. Torkade asfort och visade exakt var jag kommer få alla framtida små rynkor och det är ju matnyttig info! Sedan tog jag bort den med våta handduken, jag hatar att skölja ansiktet pga känns som jag ska drunkna då... Sedan moshade jag på nattmasken (fast klockan bara är 20!) som man fick använda ganska mycket av för att det inte skulle kännas stramt i huden och det känns även som att de är en lite klibbig hinna kvar på huden fast det behöver ju inte påverka resultatet och det är väl just därför det är en nattprodukt - för att den te.x. inte skulle funka under smink.

Såhär såg masken ut på huden när den torkat och jag kisade *vetenskapsman på hög nivå*.

Origins Clear improvement, Active charcoal mask to clear pores (ca 250:-)
Origins Drink Up Intensive Overnight mask to quench skin's thirst (ca 270:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar