torsdag 6 september 2012

Min nya favvogrej

Tangle Teezer Salon Elite (ca 169:-)
Jag är alltså född 1985 och i och med att mina föräldrar skiter i allt vad genusperspektiv heter så blir jag knäsvag när jag ser nyansen av rosa ovan. Nu försökte jag alltså inte basha mina föräldrar. En gång började jag störtgråta när jag fick en Zorrodocka i stället för en Barbie i julklapp, jag hatade killar helt enkelt och ville inte att de skulle existera, trodde på allvar att de var en annan art och kunde eller ville inte relatera till dem alls. Jag var 3. Treåringar beter sig så. Vissa, till exempel Sverigedemokrater, beter sig fortfarande så men det är en annan historia.

To get to the beauty point - jag älskar min nya, barbierosa Tangle Teezer! Den är asbra på att reda ut trassligt löshår eller borsta håret slätt med innan man sätter upp en snodd och ser ut som en rosa datamus från 1999 (så coolt... eller?) alternativt en sån där "designad", "modern" "sexleksak". Den ska i alla fall bo i min väska tills den ser så äcklig ut att det blir pinigt.

Peruken ovan var mycket sorglig innan den fick en klippning och tangleteezad.
Fattar inte riktigt grejen med varför den är bra, det är ju bara några plastpiggar men aah, jag gillar den. Kanske att den kurvar sig runt huvudet?

Nu youtubade jag massa, gamla barbiereklamer. Det här med hennes lugg...?


Jag vill tacka Tommie X!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar