onsdag 16 januari 2013

My Biba chair!

OKEJ, SKÖNHETSPAUS FÖR NU MÅSTE JAG SKRYTA LITE! Till den ringa konstnaden av 8 påsar Cheeze Heartz (nån somt testat än - recension??) (exkl. sax) fixade jag i ordning en trasig stol med smutsigt, solblekt tyg och nån snuskig, läckande frastorkad isolering som såg ut som termitbajs.
Lade sentimentaliteten åt sidan slet loss tyget från ryggen så gott det gick, fresestyleritade upp ett mönster med blyerts (och ett måttband mind you). Önskade att det skulle finnas flexibel maskeringstejp och så FANNS det på järnhandeln. Tejpade så autistnoggrant jag kunde längst linjerna och sen ba sprayade jag den med svart sprayfärg, silverränderna, som ser vita ut på bilderna, fyllde jag bara i med en stor fet silverpenna från Highlights *länkar*. Lovar de trodde jag var nån cool graffartjej när jag köpte min coola penna och sen går jag hem och "pysslar i ordning" en jävla gammal "vintagestol", gahaha. Nu måste jag bestämma vad jag ska göra med det blåa tyget som är kvar, det ser ju fan inte bra ut, men jag gillar färgen så mycket och jag vill att den ska få ha lite av sin "gamla personlighet" kvar *blivit en sinnessjuk Ernst*.

Ernst ba -Det gör inget att det blev SKIT och att det sticker ut asvassa bitar ur den, det är bara sådär charmigt och personligt!

Ett lager till nån dag kanske

Jag vet inte om det syns men jag tänkte på Bibas butiksinteriör när jag gjorde om den. Falsk Art Déco är i min mening jäävligt snyggt. Och typ såna här falska 30s broadwaytypsnitt, mm-mm - känner att de kommer komma stort!

Hittade en bild från min gamla lägga och såhär såg stolen ut originally. Fast detta är ju alltså innan den gick sönder också.
Helt olik Marc Jacobs SS13-kampanj var den ju inte heller. Borde ha den klänningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar