torsdag 28 juni 2012

The Acid Manicure

Gammal nagellacksannons för Dior.

De få gånger jag tar mig tiden att lägga en fransk manikyr får det mig snarare att tänka Tyskland än Frankrike. Dess naziskarpa kanter kräver en torktid och ett tålamod utöver det jag själv förbannades med och när de väl är på plats känner jag mig nödgad att gå runt med dem i minst en vecka bara för att det var ett sånt helvete att få på plats!

Alla nyanser av Sheer Nail Laquer från American Apparel.är döpta efter hipsterstränder. Ovan: Moonlight, Zuma & Manhattan Beach.
Nya Sheer Nail Laquer från American Apparel är tydligen gjorda i syftet att få fram en LSD-version av den franska manikyren med smudgiga kanter men man undrar ju om det inte bara är ett vanligt halvsimmigt lack som är genialiskt marknadsfört...? 
Personligen föredrar jag nog Dior gamla version på äckelsmutsiga smudgemanikyren, men fint med olika färger på alla fingrar, för att markera att inperfektionen faktiskt är med vilje!


Nån som testat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar