måndag 16 juli 2012

And if you complain once more...



Förra fredagen var det dags för Daytime-grejen igen och den här gången var det USA-tema så vi tänkte att det passade med militärstil och lite blommor och skit. De gillar ju att kriga "over there"som vi fattat det.

Jag försökte se lite oljig och skitig ut med mörkgrönt sotsmink á la Överskottsbolaget. Kommer ihåg att man handlade coola väskor och jackor där i högstadiet, haha - bless 'em. Completade looken med min coola militärklänning från Young Versace som har en stor ficka med gummidragkedja på rumpan som man kan ha sina drinkbiljetter i och genomskinliga plastboots (not pictured).

Young Versace!



Här är ungefär allt jag använde (utöver basicgrejerna):
  • Kryolan Eye Shadow Compact Matt i Moos (ca 79:-) 
  • Clarins Joli Rouge i 724 Simply Nude (ca 250:-)
  • Chanel Eyeshadow Duo i 10 Gris/Subtil (ca 435:-)
  • Laura Mercier Mineral Illuminting Powder i Starlight (ca 340:-)
  • Claudia Eyedust i Goldy Moss (ca 49:-)


Den här videon skickade Tommie till mig på fördagen för inspiration när jag höll på att få ett meltdown för att jag egentligen hatar att ha på mig militärgrönt. Kan inte fatta att jag inte sett den förr, älskar ju den låten, ba vavaVA?? Noll koll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar