tisdag 17 juli 2012

Skönhetsmat...?

Jaaa, ni... Skönheten ligger ju i betraktarens öga och just nu är det ju JAG, eftersom detta inlägg just nu bara är ett utkast, så min middag kvalificerar sig alltså som material till min SKÖNHETSBLOGG!

Jag är bra på att laga mat. Jag borde egentligen bara titulera mig som kompositör för egentligen tror jag att min styrka ligger i att komponera saker på ett balanserat sätt. Alltså smink, kläder, mat, whatvever. Detta fusionmästerverk garanterar troligtvis (how is that even possible?) dålig hy för 3 dagar framöver (vi får väl se) men det kan det vara värt!

Koka upp lite vatten tillsammans med sojaproteinbitar och glasnudlar i en wokpanna. Dra i mycket Sriracha (also known as "tuppsåsen"). Krydda med ras el hanout och salt. Addera lavendel (finns på påse i hötorgshallen för 15:-) och limeblad (sjukt goda att tugga på sen också). Häll i vad du har i grönsaksväg, t.ex. lite wokmixgrönsaker och haricot verts. Häll på en liten burk kokosmjölk. Riv på nån svennig ost och servera med lingonsylt *skojar inte - gott tillsammans med asian*

Sjud så länge du orkar vänta (dock minst 10 minuter för sojabitarnas skull som förresten blir mycket godare om du du kokar dem separat och orkar marinera dem innan).


Alltså, förlåt för det här inlägget..


2 kommentarer:

  1. Ingen ordning alls.. Aloha! Jag är n00b på hudvård och du verkar va 1337 så jag skulle vilja be om lite hjälp. Har för det första aldrig haft nån egentlig hudvårdsrutin, tvättar av sminket med Lactacyd duschcreme och smörjer in med dagräm "light" från Vichy. Ett tag provade jag Skin Plans "skin repair day creme" och märkte ganska tydlig skillnad. Men den har jag inte råd med längre. Mat har jag dock råd med, så du kanske vet vilken mat man får snyggast hy av? Broccoli och blåbär eller? Funkar multivitaminsbrus istället för att äta massa frukt? Eller är jag bränd som ens tänker så.

    Jag hade värsta porslinshyn när jag var yngre men på ett år har min hy åldrats något så sjukt avtändande mycket. Ser ut som 34 fast jag är 24. Har fått en hel del skrattrynkor runt ögonen, rätt "stora" porer, och allmänt gammal och sliten hy. Detta har jag mig själv att skylla då jag solade solarium en gång i veckan hela vintern, och var i Portugal en vecka nyss utan att smörja in mig med NÅGOT. Röker och dricker gör jag ganska friskt också. Dessutom sover jag ofta med mascara på så fransarna som alltid varit långa och vackra har blivit torra och rätt spröda. Så summan av kardemumman, vad ska jag äta? vad ska jag kleta på ansiktet (tipsa gärna om budgetvarianter men även dyrare då jag kommer investera i detta).

    Vill typ bara köra en face off!! Börja om från början, börja om på nytt. Kemisk peeling? Laserbehandlingar? Njet..

    Som sminkrutin kör jag just nu Clinique pore minimizer som grund, och sen ACO's FACE creme bronze som "foundation", och duttar med lita isadorapuder där det blir flottigt.
    Har du tips på en bra dagkräm med färg i skulle jag bli överlycklig då jag vill trappa ner till färgad dagkräm o lite puder, från att ha kört foundation + puder all day every day.

    Ja.. Jag är ett hopplöst fall.. Peace love and understanding.

    SvaraRadera